.A STORY.: Perkara Sama Berulang Selama 2 Minggu
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Sunday, December 18, 2011

Perkara Sama Berulang Selama 2 Minggu

Dan perkara yang sama berulang-ulang terjadi lagi.

Sampai bila aku nak macam ni pun aku tak tahu. Sedangkan setiap hari masa berlalu dengan pantas. Perlu ke aku ikut mood ni? Kalau aku tak ikut, dan aku paksa diri aku, sama je macam aku tak buat apa-apa. OMG. Atau tu hanya perasaan aku? Mungkin kalau aku ignore mood malas aku tu, aku boleh fokus? Sebenarnya bukan masalah boleh fokus atau tak, tapi boleh mula atau tak jek. KENAPA AKU MALAS SANGAT NAK MULA STUDY NI? kalau aku ni genius aku tak kisah lah. ni tak..kalau tak study memang hancur la aku. hahah.

Perkara ni bermula sejak minggu aku habeskan rotation ward dan surgery. Sejak tu aku dah niat nak study2 awal2. Sebab final exam aku mase tu lagi sebulan nak hadirkan diri. Tapi sekarang dah 2 minggu berlalu. Dan aku masih tetap sama. takde mula study struggle bagai, sedangkan final exam aku lagi 2 MINGGU! Banyak untuk dicover tapi aku masih relax?? Kadang cemburu tengok orang lain yang rajen study. Rumate aku tidak! Sebab die memang genius. Serius aku tak leh ikut die. Seriusly!


dan setiap hari, sebelum tidor pada sebelah malam, aku sempat lagi memasang niat. "Oke, kunci alarm pukul 4 pagi. Nanti kena bangun jugak sebab dah tdo awal ni kul 11 malam. Kena study start dari esok!" 

Tuttututut...alarm berbunyi. Kul 4 pagi. Tangan matikan alarm sambung tido. Dan setiap hari berlaku benda yang sama. Bila dah lepas kul 6 pagi, bangun2 nak kena siap-siap ke kelas. iron tudung lagi. kemas barang nk g kelas ag. Pastu keluar rumah dan ke kelas. oh. Tak mula study jugak.

Kemudian dah habes kelas. Balik around 7pm, niat..."oke! start malam ni kul 9 sampai 12 or 1 kena study!" lepas makan malam sume, bukak laptop, fb, blog, stalk blogshop, pc game..tup2 dah pukul 12. Oh! aku tak study lagi! takpe la...sok pagi kena bangun awal nie! kena gak study walaupun sikit. kul 12 dah ngantuk! tido la dulu! pastu perkara pagi terus berulang seperti yang sama.

What should i do? aku ke yang tak pasang niat dengan betul?ye..mungkin. dan sampa bila harus begini? sedangkan waktu aku menaip ini jugak aku dah memasang niat untuk study but the mood is not coming?Bukan salah mood. salah diri aku. 



sebenarnya, kalau ada minat, ape2 pun aku mudah dan smooth. Kalau aku minat shopping. walau macam mana pun, aku tetap akan pergi walaupun aku penat. Bukan bermaksud aku tak minat study. but, mungkin aku rase aku memerlukan rehat yang lebih. sebab setiap hari aku rase diri aku sangat penat. sangat sangat. Sebab bila kita study, kita menggunakan otak lebih daripada kita keluar bershopping. Sebab tu aku rase dengan keadaan penat, untuk study adalah kurang. 


Gambar yang masih tiada kena-mengena. Sebab aku sendiri tak tentu hala tentang pengurusan masa. Oh, origamiku..bila mau siap? Ada plak masa buat origami. Itulah aku. huh!


kadang-kadang terfikir, aku tak banyak terpikirkan jawapan apabila orang bertanya tentang sesuatu adalah sebab aku ni kurang membaca. Oke. entri ni ditulis sebab nak menyahut marilah kita rajen membaca. ahah. tetibe tak pasal2. oke. sudah gile. 


~sedang mencuba membina mood study. (T,T)

No comments: