.A STORY.: Study and My Life tidak berat sebelah
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Monday, December 5, 2011

Study and My Life tidak berat sebelah

Assalamualaikum..

Tengok2 facebook ade budak kelas ckp, "test 3 surgery result dah keluar kat lms." rasa berat nk check kat lms tu. sebab aku teringat pada hari surgery test3 tu aku sedang dalam ward rotation. pagi tu after siapkan keje kat ward, aku rase sangat sedeh n stress. never feel like that. sedih sebab tak sempat nk study dengan bersungguh. sedih sebab aku penat dan tertido malam tu. sedih sebab aku rase aku tak dapat nk cover ape aku belajar b4 this in a day. OMG. mase tu aku rase stress sebab hari tu nk keje lambat plak siap kat ward. aku nk bace after tu pun da letih sangat2.


Hari tu hari Rabu. Jadual aku pukul 8 kene tengok senior present. Aku tak pergi pun n ponteng sebab aku nk bace surgery. biasenya kalau ade dalam auditorium tu aku bukan dapat bace sangat pun. sebab orang ngah present kan. then, aku duk dalam kelas. tapi time tu tuhan je yg tau pasaan aku camane. aku nk nanges. nak nanges sepuasnye sebab aku tak dapat study. mungkin sebab aku rase stress. 

mase kelas therio, then tak leh pun nk tumpu. kawan tnye nape then time tu bele ngah stress tak leh nk jawab cume jawab nanti la aku cerite. Terus ke tandas. lame aku ke tandas. dalam 20 minit. mase kat tandas Syakie nampak aku then die tepuk2 belakang suh je aku nanges puas2. naseb baik Zuzu tolong signkan attendance sebab die kate tengok aku lame ngat kt tandas. TQ both of you. 

then, bile tengok result aku yang cukup2 je tu aku dah agak pun sbb memang hari tu aku sangat stress. dan korang akan expect result korang camane kalau jawab mase stress??? haha. that wat i got for my test3 result. asalkan lulus time tu pun oke sangat da. and also, time tu aku ngah pikir nak pegi sebuah bukit untuk jerit kuat2.  kadang2 aku rase aku ni over je nk stress. then dah masuk minggu ke 2 di ward, aku dah berjaya adapt dengan kebizian. mungkin jugak mase minggu kedue tu aku da kurang stress sebab aku da puas menangis mase minggu 1st. Lemah betol kan aku ni? tapi xpe sebab nya i think that is the best way aku leh hilangkan rasa stress n sedeh. kalau korang rase menanges tu boleh buat korang kurang beban kat hati, just menangislah. sebab korang akn feel better after that.

sebab bukan semua orang hatinye kuat untuk tempuh sesuatu tu. ade satu perkara menarik iaitu, mase mule2 aku sangat stress dan menanges2, then bile aku nak habes rotation ni pun aku rase sedeh sebab aku dah mule rase sayang pada haiwan yg aku jage. dejavu. Oh, rase macam dejavu plak. huhu..


oke! need to stay up tonite to study for test4 surgery! Good Luck for myself. Aku cume ade mase 2 malam untuk study surgery test4 nie.


cop! kenape tajuk entri aku study n life tak berat sebelah? haha. untuk pengetahuan korang, aku bukan jenis perempuan yg sentiase mengadap buku bace n bace. aku seorang yg sangat biase dan sangat biase semasa study. Bile aku nk keluar jenjalan, aku just keluar, bile aku nk tido, aku just tido. sebab tu aku cepat stress bile study tak habes. Mungkin!

No comments: