.A STORY.: PERCUTIANkah?
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Sunday, October 17, 2010

PERCUTIANkah?

uh. ekceli tak de pe yg nak ditulis pasal percutian. menarik. tapi tataw nak tulis camane kan. ok. tapi di sepanjang percutian aku banyak berfikir. yang inilah aku nak kongsikan. bajet la kan ade orang nak kongsi. haha. tak de tak pe. tak kisah. serius. ok. cukup suda introduction.


di sepanjang perjalanan aku 3 hari ini aku belajar banyak benda. sebenarnya dalam dunia ni ramai orang yang berperangai macam2 ragam. macam2 sifat. haih. 

perkara yg aku belajar:

1. Jadi rakyat Malaysia yang baik. sebab pe? sebab masa ade orang tanye pasal train KTM, kita mestilah yakin dengan ape yang kita jawab.ok. ntah pape. xde ayat yang best nak tulis.


2. Bersyukur dengan apa yang kita ada. masa dalam lrt plak, terjumpe 2orang yg masalah penglihatan. due2 gune tongkat. aku tau diorang tak tipu sebabnya 1orang mata die semacam katarak.1orang lagi juling yang mata hitamnya seakan goyang2. mungkin ade masalah muscle rasenye. dan dtg seorang lagi. tegur diorang. aku ingatkan ok. tapi rupenye masalah mata juga. ok. kita yang ade mate elok..berase bersyukurlah dengan ape yang kita ade. ramai lagi rupenye nasib kurang baik. ok sambung. mereke bertiga aku terdengar(haha. pasang telinge) macam nak p satu pusat. oo. rupenye diorang dalam proses pemulihan atau rawatan rasenye.


3. Belajar menjadi seorang yang best. haha. tak logik. ok tukar ayat. belajar menjadi mesre. ok nie no komen. sebab aku sekang ngah mood kurang. jadi no komen. tak mesre. dan aku sememangnya tak mesre orangnye. haha



4. Pentingkan family. yup nie dapat masa perjalanan 3 hari aritu. bajet best je aku nie. haha. ok lantak ah. yang penting ni aku rasa moral ok.ye. aku rase terhibur selama 3 hari. tanpa tension dan stress. rase rindu.



5. Tunjukkan kasih sayang. jangan disimpan. insya-Allah.


6. ni yang akhir untuk entri nie kot. sebab macam da ngantuk. sebab baru balik dari perjalanan 3 hari. haha. ok. pasni belajar sungguh2. sebab aku nak cepat habis belajar dan hidup dengan keadaan bukan belajar. haha. gile. betol la. itu aku. dan jangan rasa macam pelik kalau aku tetibe rajen plak. (ni azam malam nie. tapi mate ngantuk. ok. takpe. kite kene usaha.) aku nak habes belajar cepat. capai harapan dan keje. bina famili. ok. sudah.



p/s: sorila. entri yang entah pape. sebab aku menulis sambil merasekan diri nie penat.huh.

No comments: