.A STORY.: AKU MAHU SEBUAH DIARI
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Tuesday, October 5, 2010

AKU MAHU SEBUAH DIARI

Selasa, 5oktober.

Post kali ni aku nak bercerite ape rase aku sepanjang perjalanan aku hari ini dr kul 6.30pagi sehinggalah sekarang 11.40malam. tiada yang menarik. tiada juga tertarik. hanya nukilan biasa sebuah diari.


bermula pukul 6.30 pagi. aku dikejutkan dengan iringan muzik piano yg menjadi alarm tone aku. disebabkan terbuai dengan muzik indah begitu, aku terlajak sedikit. sedikit je. beberapa minit. snooze yg pertama la kiranya. then mandi2. siap2. nak p kelas parasitology pukul 9pg. aku amek bas kul 8.15. kalau lambat kompem berdiri punye la. tp sebab p amek awal, dpt ar duk belakang pakcik drebar.



9.00pagi :kuliah Parasitology. habes 10.00pagi

10.00pagi: kuliah Immunology. habes 11.55pagi.

then aku p makan dengan zuzu, makan2..makan2..borak tak banyak sgt. sebab area pkul 2 aku nye group ade Oral Test for subjek Immunology. 

11.25 gitu aku masuk surau. nak sambil mentelaah nota Immunology. then baru je mentelaah setengah jam, area kul 12 mata pon ngntk sgt2 da. mklumlah..baru pas makan kan. then tertido. naseb sampai kul 12.15 je tertidor. haha


ok cukup. 

then tibelah masanye. untuk Oral Test. Aku tak tau nape rase macam berdebar2 pulak kan. td bley sedap plak tido. haha. ok. 1stly aku da salah tempat. ah diorang nie. tak inform pon. inform certain people tempat oral da tukar. seb baek aku mood ok lag. then bejalan la aku dr makmal fisiologi ke makmal biologik.


......turn aku masuk plak untuk oral test lam bilik Prof. ok chit chat chit chat. hotak hang. soklan 1st die bg pon aku da tergapai2 da nak jawab ok. honestly english aku mmg tak berapa bagus sgt. dah tu pesal ko amek vet kan. da taw english ko tak bagus sgt. sudah la. menyesal pon tak gune. padahal kan mase oral test tu bley jawab bm. tp sebab aku rase mcm down gile mase nak speak english tu..rase cam tak reti langsung. teruk kan???rase mcm bodoh sgt la kan. padahal mase presentation yg dok ade tiap minggu tu bley plak kan ko ckp2. dah tu apesai nye aku jd cam bengap sgt mase oral test tu??soklan yg aku dapat bukan susah mane. tapi nape aku blank ok.nape.


then mase kua dr pintu bilik Prof tu air mate aku da genang. tp aku cover dengan seleseme yg aku ngah alami tu. tak nak ar dak yg nak masuk tu nampak. pastu dak2 nie nak tanye2 plak kan..ok ke?? ok ke?? aku yg ngah down tu ckp ok je. pastu teros blah dan aku xnak pandang lagi makmal tu. aku berjalan je. macam taktaw pegi mane. air mate aku stat menitik mase jalan kua tu. naseb la aku ni sentiase dengan sapu tangan tu. 



aku naek bus k17. sampai bilik aku nanges sorang2. nanges sebab terase malu dengan diri sendiri. sangat malu. then wat keputusan keluar seorang diri. tataw nak p mane sebena. tp aku siap bwk helmet lagi. kot2 ar jumpe mat rempit ke kan. haha. gile. then aku jalan..naek bus..naek komuter..naek bus..jalan...sampai la batu 9 Cheras. aku jumpe bf aku. die sangat terkejut dengan kehadiran aku. sebab die duk hostel, jadi aku duk kat moto die jek. lame gak. dlm setengah jam. then mase die turun nak p men bola, mmg terkejut bukan kepalang. akhirnya malam itu aku cite same die. everything. mmg air mate mase tu leh wat pencuci muke ar. aku pun masih kurang mengerti.


SEKIAN untuk kisah luke.

No comments: