.A STORY.: meniti sebuah kata-kata..cewah!
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Wednesday, March 2, 2011

meniti sebuah kata-kata..cewah!

assalamualaikum. aku baru jek balik dari ceramah keselamatan ape ntah la. pergi sebabnya nak kutip merit jek. keh3. bese la..nak kene cukupkan 60 beb!~aku baru ade dalam 50 kot. mane mau carik ag 10! korang ingt senang?haha.



walaupun mase ngah dengar ceramah tadi aku ngantuk gile nak mampos..tp ade satu bende yang aku suke dengar. mule2 ag penceramah tu bagi pesan2. yang aku leh tangkap satu ni ha..


"dalam hidup kita yang paling penting ape?"
pastu bebudak ni jawab "makan...." haha. yolah.
pastu penceramah tu berkata-kata..ceh..



"dalam hidup kita ni yang paling peting sekali adelah jangan buat orang lain sakit hati" wah...hebat. betol la kot. dan sebenarnya betol la. haha. giles. so aku nak olah sikit la..sekarang aku belajar macam mana untuk buat orang lain happy dan bukan sakitkan.. xkisahlah kan..sebab bila kita wat orang lain sakit hati..kita pun bukan senang hati. jadi kita cuba buat orang lain gembire. xpe..aku penah baca satu cerita ke kisah ape ntah..menjadi seorang yang bersabar dan sangat bersabar sangatlah baik..sangat bagus..dan kalau kita dapat buat orang lain disekeliling kita gembira walaupun kita sendiri tak pasti gembira atau tak..insyaAllah...Tuhan akan buat kita gembira.trust it!




wah..tu je nak sampaikan.haha..menjadi diri aku yang sekarang..menjadikan aku lebih matang dan terbuka.keh3..babai. ngantok sangat sampai mate da pejam2.



p/s:semua adalah gara2 kemas loker petang tadi sampai xsempat tido sedangkan kelas 5jam berturut2 campur presentation 3jam. OmaiGOD! ngantuk dowh.

No comments: