.A STORY.: pernah menjadi sebahagian dr hidopku.ahaks.
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Friday, April 23, 2010

pernah menjadi sebahagian dr hidopku.ahaks.

oke. nie LEO.kucing Parsi yg diambil dr Mia.thanx Mia.tp skang
dibela oleh Subri!hehe.tak.tipu jek.dibela oleh famili die kt Pahang.
bulan May nie genap la LEO setahun.oke.tp LEO sgt ngade2.
nie COMBI.kucing yg diambil dr UPM mase die kecik2 lagi.ngan kembar die kot.
tp syg. da mati beranak.sedih sgt2.COMBI sgt best.die duduk mane pon, panggil je name die mesti nk panjat tingkap grill untuk masuk umah.

nie TEH.kembar COMBI.die jantan.Combi betina.Kehilangan TEH makin terase.sebena tak taw TEH dimane sekang.kene wat jejak kasih TEH.sbb die seminggu aritu ilang.mak abah da cari2.die suke jenjalan tapi bile cukup mase akan balik makan kt umah.jadi suatu hari!ade dengar2 ura2 berkate.jiran sebelah uma memasang perangkap kucing.adekah TEH terperangkap dan dibuang.sungguh bersikap kurang ajar jika aku menuduh tanpa bukti.tp ape2pun, aku penah jumpe sekor anak kucing yang corak sebijik mcm TEH kt kedai makan jauh dr umah aku. bulat hitam di badan belah kiri.sebijik!adekah TEH bapaknye?tanda tanya hingga kini.

DRENKI. kucing yg sgt2 setie penah aku bele selame nie. aku bele selame 8 tahun dan kemana-mane pon kami famili pergi, bile balik, mesti tunggu di beranda depan rumah. pasti.rindukan DREN sgt2.tingat lagi mase aku demam yg teruk dulu.sepanjang aku tido atas katil, DREN dan WANTAM lah menemani aku tido same2.bile aku sorg2 kat umah DREN yg temankan aku.die selalu sakit2 mase die kecik.tp umo die panjang sampai 8tahun.die baru mati 2 3 bulan yg lalu.sbb dah tue sgt gaknye.paling menyedihkan pabile abahku kate mase hari DREN nk mati tu, pagi tu DREN nk berak, tp nk langkah longkang xsmpai sehinggakan terjatuh lam longkang.hua.then, abah angkat dan letak kt pasir.pastu petang tu abah tengok die kt bawah motor lame abah aku.die dah xleh bangun.mak ku panggil2 name die, tgk die cam menyahut.ye!selain COMBI, DREN sgt2 mengenali namenye sebagai DREN.tp pling aku sedih adelah sume2 kucing aku yg mati, mase tu aku mesti xde kat umah.

selain COMBI, TEH, DREN..aku ade 3 ekor lagi kucing yg xder gambar. MOHAN, BAGIO dan WANTAM. MOHAN adelah kuciing 1st aku. BAGIO 2nd, DREN 3rd, WANTAM-TEH+COMBI.
sebena ade lagi kucing2 yg dok makan2 kt uma.tp xdikire yg aku bele sbbnye mereke tu tumpang makan je.hihi.n skang aku da ase malas nk bele kucing da.tunggu aku da keje t ade umah sendrik aku nk SCOTTISH FOLD.comey!tinge kecik.okeh.nk tido.





No comments: