.A STORY.: SURGERY practical Test
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Friday, April 8, 2011

SURGERY practical Test

Assalamualaikum w.b.t

Fuh! dah lame gile tak tules ape2 kt belog. sebabnye bukan terlalu bz minggu ni. tapi sebab compensation mechanism..ganti lek tido2 minggu lepas yang terbengkalai. ganti lek rehat2 yang dah terguna. sebab tu tiap malam kul 9 lebih kompom da tido. haha. oke. sebabkan ari ni jumaat malam..jadi adelah sangat best untuk berpoya2 dengan laptop. berpoya2 dengan internet. tapi xnk berpoya2 dengan movie sebab nya nk simpan untuk mase practical selame 5 minggu nanti. InsyaAllah...3 minggu di Broga untuk poultry (tak kompem lagi) and then terus pegi sambung 2 minggu di Jenderak Selatan (Seladang).



pastu dengar cete plak time aku ngah kt Jenderak nanti, ade kenduri kawan aku yang dah tunang baru2 ni. aku dengar2 area cuti bulan 6 tu. so, harap2 dapat pergi la. ngeh3.. kalau dijemput lah..


tamatlah sudah intro untuk entri kali ni...intro yang mempunyai isi. ala2 isi durian ngah ranum. so nk cite sal praktikal test untuk surgery yang dah berlangsung ari Selasa aritu. aku mmg tak study gile2 mcm orang lain untuk test tu sebabnya aku pemalas. mmg pemalas. dan aku just ingt2 lek step camane nk pre-med, induction and intubation segala bagai bagi seorang anesthetist, then untuk waktu surgery ingt step untuk castrate and spaying haiwan tu. pastu ingt la jahitan2...


stelah ingat2 semua tu....pada hari penilaian surgery, aku hanya dinilai pada skin suturing atau nama lain nya jahit skin selepas siap spaying iaitu proses pemandulan haiwan betina. dan juga...skin suturing aku hanya buat separuh je skin suturing tu sebab ade ahli grup aku yang tak buat lagi..skin tu payah woo nk jahit sebab liat sangat..sakit jari aku..tetapi!!!!hellooo....bape sangat markah aku dapat macam tu????tak adil lah!! sebab nye ada ahli grup aku ni dapat buat byk benda...so markah lebih la??


aku cadangkan sepatutnya untuk wat praktikal test untuk surgery ni...seorang surgeon kene buat step dari skin incision sampai la skin suturing...bukan sikit2 mcm tu..tak adil tau!! huh! pape pun malas nk pk pasal carry mark. sebabnya kalau pk nanti wat sakit hati jek. hahahahahaha...



soriii..tak leh post gambar ketika dalam OT room tu..sebab memang tak dibenarkan dan juga takut ade prob dikemudian hari.hehe..tau2 jelah..tapi camane medical dr wat surgery..camtu la..same jek,. yang bezenya adelah patientnya...haha..













oke. sekang aku ngah planning sumthing untuk ujung taun depan!ape die..nanti dah ujung taun depan baru gtau. ngah3....

P/S: I Love U. haha.. gile. otak mereng sebabnya baru bangun tido setelah memakan ubat selesema. entri yang tak best. padahal ade byk cerite dalam otak tapi tak terluah dek jari jemari kerana tiba2 ade kerja assignment pasal burung walit yang korang duk tengok rumah2 besar gedabak tu. haha...aritu grup aku wat presentation pasal burung tu. jadi mai ah tanya sal burung tu..hak3...tapi jgn tanye pasai harga la.oke!


ni la burung walit atau name lainnye popular dengan swiftlet. Untuk pengetahuan rakan2..burung ni bukan macam burung lain ye..sebab kaki burung ni sangat kecil dan bukan jenis yang hinggap kat dahan2 bertenggek ibarat pungguk merindukan sang bulan. tetapi ibarat pungguk yang nk terjatuh dari dahan. haha.. swiftlet makan serangga semasa die sambil terbang2..haha..ayat cam hampeh. sarang burungnya daripada saliva nye..dan sedap dibuat sup sarang burung. lagi2?? kepada yang nak buat projek swiftlet ni, species yang selalu orang buat adelah Aerodramus fuciphagus.

Sudah! byk bercakap jek. babai!
Pics credit to Google image.

No comments: