.A STORY.: Kadang-kadang..kita tak sedar kan?
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Saturday, April 30, 2011

Kadang-kadang..kita tak sedar kan?

mule2 entri dah ade si comel.kredit:google


Salam.. dah lame plak tak berblog..tapi blogwalking tetiap ari la jugak..hehe..xda mood nk berbelog di musim final exam ni. Hadoi..3 papers to go..

Cerite Hari Sabtu 30April2011

Mase: 8.30pagi—1.30 petang

Tempat: Universiti Veterinary Hospital (UVH)

Perkara/Objektif: Practical Test (5%), Ada 5 station utk buat task.

Tadi pagi rase macam sangat buang mase untuk 5 %. Bukan kate 5% tu sikit jek buang mase..tapi sebabnya masa yg aku tunggu untuk berpraktikal test dr kul 8.30 à 12.45tgh (4jam) untuk aku masuk untuk praktikal test yang ade 5 station tu. Pastu xpe la kan..pastu ape yg aku buat kt setiap stesen tu semua cam hampeh. Rase tertekan sesangat. Sebabnye rase cam oh..bodohkah aku? Haha. Bukan bodoh. Tapi malas belajar. Sebab tu la kau jadi camtu Haida. Baru padan muke kan Haida.

Aku sedar aku malas belajar. Cube nk berubah dari hari ke hari. Dari sem lepas lagi aku duk berazam oh berubahlah kepda rajin belajar. Sile berubah. Ape kau ingt bley berubah cenggitu jek? Orang lain mungkin boleh,,aku cam payah sangat nk berubah jadi rajin belajar. Kalau lah aku duk depan internet ni aku cari journal ke bace..cari care2 handle haiwan dengan betul ke.kan pekdah gk. Ni cam hampeh..nk ckp kasar lagi rase tak sampai hati kt diri senidri la plak. Sebab ni sume salah aku.


Kadang2 aku tersedar sesuatu. Mase sekolah dulu aku bukan la budak pandai dapat straight 10A. tapi mase belajar dalam kelas aku mudah sangat faham. Kalau orang lain susah dengan Add Math..aku cam rase ok jek..kalau orang kate Kimia susah..aku minat Kimia..tapi fizik aku xminat pun la. Bio aku tak minat. Sedangkan aku dalam bio sekarang ni.



Pastu aku cam sedar..mase kat sekolah dulu..mest solat kene jemaah..bende2 sunat..puase sunat..rajen je buat..kalau tak leh solat..kitorang bace ma’thurat..kitorang dengar2 tazkirah selalu..seronok plak bile teringat. Tapi sekarang aku rase semakin terlalai dan jauh. Solat sunat dah jarang sangat..dengar tazkirah apetah lagi..dulu2..ingat lagi..bangun pagi mane pernah liat..kul 5.30 kompem da bngun pegi mandi..pergi surau solat jemaah sama2..aurat terjaga dari sekarang..sekarang ni? Bile panas jek selambe pakai short sleeve..berubahnya..mungkin aku tak sedar..dengan bende2 kecik macam ni… bende ni dah effect diri aku sendiri..susah untuk tumpu dalam kelas..semakin pemalas..mase aku jugak mase sekolah dulu terurus sangat. Ade waktu pergi kelas..waktu makan yg tetap..waktu prep untuk studi(walaupun kadang2 aku x studi)..waktu riadah untuk melepak baring atas padang..basuh baju ade waktu tetap..tetiap ari basuh..tapi still ade mase..kat sini tak de keje sekolah macam kt sekolah..tapi still rase mase singkat jek…kat sekolah tetiap aria de keje sekolah..lab report lagi..



zaman matrik pun same gak…rase terurus jek..study pun semangat jek..english jugak..math die lagi la susah(tapi aku tetap sukeß sebab tu aku suke belajar math jek)..haha…rajen jugak ke masjid kat dalam matrik tu kalau pape..pakaian pun terjage..mane de short sleeve bagai ni..teruk nya rase..

tapi itu lah aku..aku rase macam aku ni bongok sangat dalam budak Vet..korang..susah oke. Rase nk nanges tetiap ari jek..akan tetapi...aritu bf aku nasihat macam2 kat aku..terharu sangat dengar sampai rase tak leh tahan da air mate..ape die nasihat malas cakap sini. Sebab tu antara aku dan die. Huhu..~



oh tidak..rasenye macam dah tak leh nk taip…kerinduan terhadap SEMESTA tercinta tibe2 meluap. Kawan2 dulu2..aku rindu korang..huhu..siyes..~

2 comments:

farah hairuddin said...

i miss my friends...huhu...nk skola tp xnk prefect and cikgu..boleh x??

SitiNurhaida said...

hahah..nak suasane sekolah jek..leh kot..ko cube wat la..haha