.A STORY.: Kalau perasaan setiap malam.
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Wednesday, June 13, 2012

Kalau perasaan setiap malam.

Malam-malam yang kebosanan.
Hampir setiap malam rasa begitu.
Dengan nota penuh di meja.
Hati di merata-rata.

Pernah rasa berlaku sebosan ini?
Kamu pernah. Tapi akan aku menjadi pesalah.
Aku? Tak mampu.
Hanya mampu tersenyum dari kejauhan.
Mendekati kefahaman yang dipinta.

Pernah rasa mengantuk yang seteruk rupa?
Tapi demi dia sanggup menahan.
Pabila kadang-kadang kepala tersengguk..
rasa hendak menangis.

Penggembira dan peluka hati.
Biarlah rasa ini normal.
Supaya aku tidak mencalitkan pergaduhan.
Di antara kami.

Tiada yang terluah.
Seorang diri memendam.
Bukan kecewa sahaja yang sakit, tapi perasaan tiada buat apa-apa satu rasa yang sakit.
Bila jiwa tak boleh meluah.
Takut dikata tidak memahami.

(T,T)
Aku mahu pergi menangis.
Sekurang-kurangnya menangis menemani aku.

No comments: