.A STORY.: Sedikit jatuh cinta.
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Sunday, April 8, 2012

Sedikit jatuh cinta.

Assalamulaikum dan selamat sore.

"Pengalaman buat aku jatuh cinta.."

Ini terjadi kepada aku. Sekarang. Now. Recently. Hurm. Dulu aku pernah tulis tentang tak sukanya small animal ni. tak suke tak suke. Kan? Tapi sekarang tak lagi. Rasa ada sedikit kekosongan kat hati untuk itu. Serius. Aku perasan benda ni sejak sem lepas. Masa aku habes rotation binatang kecil ni. Rasa macam, hati tidak lah begitu gembira. Sebab dalam hati macam ni. Agak2 sihat tak ye binatang yang aku jaga tu. Then aku ignore je. But now it happen again. For 2nd time. Aku sedar ada sedikit ruang untuk itu. Sebab pengalaman banyak ajar aku. Aku tak minat dulu sebab aku empty. kosong ilmu pengetahuan. Rasa takut terlebih. Oh.


Now. Seriusly aku rasa jatuh cinta. Hati aku sekarang ada untuk dua-dua iaitu large and small animal. Tq khas buat senior-senior aku yang berjaya menempuh segala rintangan yang bakal bertitle Dr tak lama lagi. Terima kasih untuk anda semua yang banyak bagi tunjuk ajar samada secara langsung atau tak langsung. Next sem i'll becoming a senior. Ucapan untuk senior group aku yang aku tak sempat dan jugak segan untuk bercakap depan-depan:

1. Ray - Dia senior pertama aku. Masa ni memang aku rasa down gile sebab aku rasa macam bodoh gile tataw pape. Sebab aku buat kerja pun lembap jugak masa tu. Seriusly, die memang bijak. One of top student if i'm not mistaken. Thank you untuk Ray sebab mula-mula ajar aku untuk start thinking thinking thinking bila belajar vet ni. Sebab dia suka tanya aku soklan. Hik3. mule-mule memang rasa macam arrgghh..stressnye, dah la aku tak suke small animal ni. But sekarang aku tau kelebihan semua tu. Sori kalau aku ada emotional ke, buat muka ke. Haha.

2. Benny - My second senior. Masa ni aku dah tak down sebab 2nd time masuk ward. Sedikit sebanyak dah tau kedudukan certain barang. So, tak berapa kekok sangat la. Benny, seorang senior yang lawak oke. Tapi aku selalu gelakkan die masa die buat kerja. Die buat kerja bagus. Cepat jugak. Kalau aku terkedek2 buat kerja, aku akan cover kekedekan aku tu dengan gelakkan die je. Haha. Terima kasih Benny sebab jadi senior yang tak stresskan aku. Seriusly enjoy dengan kau. Walaupun korang semua tak bace, aku appreciate korg kat sini pun oke la kan. Sori jika aku ada tersinggung perasaan kau masa aku gelak-gelakkan kau. Haha.

3. Kak Syu - My third senior. Bila dah third senior ni memang rasa selesa la. Sebab kedudukan barang semua dah tau. Cuma tolong amekkan jek. Kerja dengan Kak Syu simple dan mudah. Dia pun relax. Semenjak kerja dengan Kak Syu la aku banyak belajar bg treatment untuk haiwan. Belajar menulis update bagai kat daily progression.Sangat appreciate peluang yang dia bg untuk aku tulis even bukan semua. But atleast aku belajar sesuatu. Terima kasih untuk Kak Syu sebab cool and steady. Setiap kali pun habes kes awal dengan die. Sori kalau saya ada macam rimaskan, lambatkan kerja akak, lupa itu, lupa ini. Haha

4. Taq - My fourth senior. Actually pada mula sebelum di assign jadi junior Taq ni, aku ada terasa hati dengan die. Seriusly aku terasa hati sampai buat aku remove die. Haha. Punye PMS ke hape tataw la aku time tu. Tapi after tu oke dah. Aku tak simpan sikit pun tau. Bese la. Aku bukan jenis marah orang lame-lame. Masa awal-awal kerja dengan die ni, tak banyak kes, so memang kurang la cket buat ape-ape. But, bile dah lagi 4 hari nak habes rota, baru dapat kes yang oke sikit. Dari die ni banyak belajar. Same as Benny, Taq ni pun kadang-kadang buat lawak jugak. Terima kasih untuk Taq sebab bagi aku peluang buat banyak benda. Increase my confidence level a little bit walaupun aku still tak berani nak present kes. Sori kalau aku ni lambat-lambat sikit buat kerja. Lupa itu ini. salah amek ubat itu ini. Selalu tak dengar ko cakap-cakap. Selalu buang benda yang nak guna lagi. Haha.

Untuk senior yang aku tak pernah diassign untuk bekerja bersama seperti Kak Shima dan Ana, TQ jugak untuk anda sebab ada buat kuiz aritu. Ada ajar banyak benda jugak. Yang secara tak langsung masuk la jugak dalam pale otak ni. Hihi. Tak lupa jugak kepada senior sesama yang bukan segroup. Thank you. Semua best. (Gila kipas~guna kipas siling tu).


Awesome. Korang semua buat aku jatuh cinta sedikit kat small animal. GOOD LUCK FOR THE DAY OF TOMORROW. Being a good veterinarian! Cayalah.


Alhamdulillah. Aku rasa lega dan puas hati. Sebab salah satunya aku tak stress kali ni ialah sebab esok cuti mid-sem! orang lain dah balik ari Jumaat lagi, aku Isnin baru nak bertolak. Takpe. I just enjoy my life. Mengantuk sudah. 

Tata. Assalamualaikum.

Ohye! Nah aku buat hati untuk semua yang terlibat sebagai tanda ucapan terima kasih dan selamat berjaya!

No comments: