.A STORY.: BERBUKA PUASE bersama MASAKAN ;)>
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Wednesday, September 1, 2010

BERBUKA PUASE bersama MASAKAN ;)>

tibe2 mase ari isnin 2 hari lepas, aku cam teringin sangat nak memasak untuk Sab. then aku ape lagi, terus msg die suh dtg petang tu gak nak beli barang kat pasar malam (isnin n jumaat je ade pasar malam kat ss).die pelik n terkejut sebab aku tak merancang dengan die. sebab kalu besenye die mesti tau aku nak masak. nie tibe2. ahah.

then, semalam 31 ogos, oleh kerana cuti, pg2 lagi aku dah blend bahan2 untuk perap ikan tilapia. aku pilih ikan nie sebabnye Sab suke ikan nie. tp aku wat goreng rempah. yeke name die rempah? haha. aku pun tataw name die. tp nie resipi aku n zuzu reke2 dapat ilham dr Cik Yuni mase praktikal aritu. haha. alhamdulillah sedap. Sab pon suke! aku hepi sebab die makan dengan byk sekali. (sebena nye sedap ke tak?) tp Cik Zuzu kate sedap. sebab aku bagi die ciket. 

selain tu aku wat gulai sotong. ok lah. sab hirup kuah gulai tu. jdi aku rase macam hepi gak. har3. ceh. sebab aku bulan pose nie ne ade masak. tibe2 rajen plak. hehe. tp aku berase lege sebab tak masin sebab aku pose. jd takleh nak rase pon. pastu dak umah yg tak pose plak tak de kat umah mase tu. tp 1 je kurang. beras. last2 beli la nasi kosong kt kafe. hehe. best2. 

after makan tu, around kul 8.15 Sab ajak aku p Mines. then shopping2. die sambar 1 sandal n 1 kasut. i like!! aku pon sambar 1 kasut. untuk p kuliah. sebab kasut sarung aku untuk lab tu cam da rosak. 1 lagi cam xberape comey. hehehe.

ok. babai. nak tido. maklumlah da habes test pg td. n petang lab batal lak. mmg best lah!



ni gulai sutung. sutung tu sebena besar mase beli, tp bile da masak bese la, die akan mengecut jd la besar tu je. 


yg ade nampak tulang2 tu adelah ikan tilapia goreng rempah tu. sedap2. har3. n ade due bungkus nasi kosong yg dibeli d kafe. yay!

No comments: