.A STORY.: Sabar lagi
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Wednesday, March 7, 2012

Sabar lagi

Assalamualaikum wbt.

Malam2 yang sebegini hujan dengan lebat kot..hati masih lagi cuba bersabar..kenapa susah sangat untuk rasa seronok di sini.. Setiap apa yang aku akan alami esok atau seterusnya di kelas sentiasa dalam keadaan risau...takut..cuak..malu..OH God. kate nk jadi vet. mcm ni perangai. Dah hampir setahun perasaan sebegini selalu hadir...Setahun lebih lagi Haida....kenapa rasa macam penatnya......sikit je lagi. Seriusly, aku down..belum start rota lagi aku dah down. Teruk kan? 


Kalau masa berundur...ye..jangan mimpi Haida. apa yang kau pilih...kena teruskan jugak. Apa yang kau rasa kau perlu berusaha.. Duduk sorang2 rasa nak menangis..Air mata tak keluar, tapi hati meronta2 menangis...Rasa masa terlalu cepat berlalu sampai banyak benda yang aku rasa tak sempat nak catch-up.. 


Bodoh ke aku?Bukan..semua makhluk Tuhan kalau berusaha mesti akan pandai..Tapi masalah aku tak berusaha sekuat nya. Rasa dah bace banyak, tapi sebenanrya byk lg tak bace. Rasa dah study dan faham, tapi bile kena soal still blank..Rasa macam separuh hati dah berlalu pergi. Yang tinggal separuh lagi..Jangan stress Haida. Kalau tak mampu jadi yang baik, jadi yang sederhana cukup.



Emosi. Tulah aku sekarang. Esok masuk clinic. Takut aku tak dapat buat yang bagus. Sebab aku bukan seorang yang genius. Tak payah bace apa dah tahu semua. Kalau aku bace byk aku akan keliru. Penatnya..Mengeluh lagi kan?Huhu..Hati dibelengu. Mungkin takdir, ini pilihan aku..teruskan lah. ;( Selepas ini pilihlah jalan sebetulnya semula Haida.

2 comments:

wawa said...

As I read this through, I wonder am I gonna be strong for next days? Am I gonna survive?
oh,may Allah bless us.

Ganbatte,kak Haida.

SitiNurhaida said...

Wawa, haha. tq. Takpe. Hidup kena teruskan jugak walau camane pun. Hi3.

Awak boley punye. Asalkan jgn emosi. Akak ni emosi cket. Tapi berusaha sabar je. Hehe. ;)