.A STORY.: satu KISAH TAHUN LEPAS 2010
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Tuesday, January 4, 2011

satu KISAH TAHUN LEPAS 2010

selamat petang kepada yg baca n diri sendirik jugaks. eheheh. dah lame gile tak update. sebab pe ntah.byk sebabnye tau. meh la nak share pe sebab mengapa aku da tak update:

1. sebab tengah cuti sem hari sebulan lebih.
2. semasa cuti sem plak ade la plak praktikal.---dapat plak kawasan broadband berconnection rendah.
3. dah habes praktikal, duk kat rumah pun serupe..berconnection rendah.
4. aku tak suke update blog kalau internet slow. suke yang laju2 je. sebab aku pun update laju2 jek. tules pun pe yang terlintas mase dalam kepala.

5. masuk sem baru 2hari tapi gaya bz macam dah 2 minggu bukak sem. nak update belog pun penat.



ok! rasenye tak terlalu lambat lagi untuk aku wish kat semua SELAMAT TAHUN BARU 2011. Semoga dengan kehadiran tahun yang baru ni, bagi lebih byk yang terbaek untuk kita dan kite buatlah yang lebihh terbaek untuk diri semestinya.

ok lah. saje nak update walaupun xde cerite sangat. masa cuti pun tak de cerite yang best sangat. tapi nak bagitau praktikal kat Jelai Gemas Ruminant farm mmg best lah! tak rugi la wat praktikal kat situ selama 3minggu.

jom tengok2!(kepada yang nk tengok je la) hehe. tak kisah lah!



ni la mase kat Jelai Gemas. Mase ni waktu petang tapi angin sepoi2 jek. kami di ladang pastura atau name senangnye di area rumput yang untuk lembu makan2.

ni ulat bulu. cantik kan ciptaan Tuhan ni. aku sempat snap gmbr ni mase ngah duk rehat2 mase pas buat keje. hehe. 

ni masa kami jenjalan masa ujung minggu. ye la..takkan nak duk terperap lam ladang je kan..hehe.


ni la salah sekor lembu yg sempat aku amek gmbr. padahal lembu lain pun sempat gk amek gmbr, tp carik2 cam tak lawa. ni je lembu y ensem dalam gmbr aku. haha.

ok ni geng mse praktikal kat Jelai Gemas itu hari. termasuk aku yang mengambil gmbr. mase kat sane aku yg amek gmbr..sebab tu gmbr aku cam kurang cket. hehe.


kat sane pun ase rusa tau! adalah untuk pameran sahaja. tapi minggu last kitorang kat sane, ruse2 ni da ilang. tataw la p mane.

ni salah satu gmbr mase aku praktikal wat ear tagging. ear tagging ni dibuat untuk identification lembu tu untuk masuk dalam record. atau nama lain die NAMA lembu tu la. tapi gune nombor. so senang la untuk penyimpanan data2 ladang.

ni mase satu petang tu. just join je..aku tak naik pun kayak tu. sebab nya dah penah mase PLKN dulu.


eh3. dah habes da nk komen2 gmbr. haha. orait lah. dah kul 8 malam nie. bajet nak update dengan pantas tapi teruplod byk gmbr plak. haha. tapi ape2 pun di tahun baru ini aku nak jadi seorang yang lebih baek dari dulu. malas nk pk bende2 yg remeh2. 


oh ya, mase duk rumah ari tu aku ade dengar Dato' Fadzillah Kamsah cakap. "kalau nak hubungan kita dengan sesama manusia baek, kita kene lah perbaiki dulu hubungan kite dengan tuhan". tapi nanti la aku sambung hal ni. nak makan, wat report n study sekejap. babai!

No comments: