.A STORY.: Katak melompat duduk atas ape??
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Friday, May 28, 2010

Katak melompat duduk atas ape??

Menarik tertarik dengan kata2 indah ini.
Heheh. Bawah ni salah satu petikan kata2 dari cerita2 yang aku ade tengok.
aku jek rase tertarik kot.

Lelaki ini.
Penyanyi popular. Rabun pada waktu malam kalau tempat tu x de cahaya.
Perempuan itu.
Penyanyi baru dalam group lelaki ini. Sukakan lelaki ini senyap2.

Cerita bermula.
Lelaki dan perempuan duduk setelah sesat dalam kawasan hutan.(laki tu je sesat. Perempuan tu p cari) mereka sedang duduk2 di atas sebuah bangku sekolah. Bangku di bawah pokok.
Perempuan: Banyaknya bintang! Cantik.
Lelaki tak nampak. Die kan rabun malam.
Perempuan: Awak nampak tak bintang yang bercahaya tu. Tu bulan.
Lelaki: oh, bulan saya nampak. Tp bulan bukan bintang. Bintang adalah yang bley kuakan cahaya sendiri. Bulan hanya pantulkan cahaya dari matahari untuk bercahaya. Matahari barulah bintang.
Perempuan: (merendah diri) awaklah macam matahari. Semua orang nampak cahaya awak walaupun dalam keadaan gelap. Saya macam bulan, hanya amek cahaya matahari untuk orang lain nampak. Disebabkan popular awak, barulah saya popular.
Lelaki: Walaupun banyak bintang kat angkasa sane yang bercahaya, tp yang paling jelas saya nampak kat bumi, hanya BULAN seorang je.

Aku mahu tengok lagenda Budak Setan. I like Lisa Surihani..ihik!

No comments: