.A STORY.: "Kena tegur tu kebaikan"
BLOGGER TEMPLATES AND YouTube Layouts »
online photo effects

Friday, November 2, 2012

"Kena tegur tu kebaikan"

Senang la cakap dari rasa. Itu yang aku nak ckp.
Aku bukan budak pandai. Yang aku tahu aku just cuba buat yang mana aku mampu buat. Aku bermasam muka, bukan bermakna aku benci. Tapi cuma beri masa untuk aku selesaikan perkara-perkara yang aku rasa tertekan.

Orang duk kate, "takpe la pun.jangan la stress wei." Senang cakap dari rasa.

Presentation round yang agak hambar bagi aku. Takpe. Tu kan teguran. But yang aku tahu, aku just cuba present. Kalau tak dapat semua pun, at least dapat sikit pun oke la daripada tak dapat apa-apa langsung. But aku sangat hargai apabila ada beberapa rakan cakap, xpe Haida. kes tu mmg complicated. ko dah try the best. Betullah. ada bagusnya jugak present tanpa kerelaan. atleast aku tahu apa kesilapan dan kelemahan. Bila ada budak excellent yang present, mmg tak payah banding pun la. of course la excellent student will do the best. Tapi i dapat sesuatu. Teguran-teguran tu kadang-kadang buat aku rasa, "boleh aku pusingkan masa untuk present sekali lagi dengan senyuman?" aku rasa kalau aku tambah senyuman dan keseronokan mungkin aku boleh buat lebih baik. Speaking? Memang masalah aku. tapi orang lain pun ramai je yang ada masalah tu. Haha. Itu aku tak kisah.

"Takpe Haida, just lalui je. Malu ke. Ape ke. Just lalui." Masa tu memang tak boleh berhenti. Kau nak hentikan macam mana pun, tetap tak boleh berhenti. Bila pikir masa yang tak boleh berhenti ni, rasa tak terjangkau akal fikiran. Kenapa tak boleh berhenti?

Kalau masa boleh terulang. Banyak perkara yang aku ingin betulkan. Cuma masa itu akan kedepan. Yang aku boleh buat ada banyak perkara yang aku kena kenangkan kembali. Pengajaran. Rasa macam nak study macam kat sekolah dulu balik. Sempat lagi kalau nak mula semula. 

Hey, Maksu rindu kamu berdua!

No comments: